REGISTRACE

17. 11. 2021

Fantastická bitva o vítězství v lobby B byla ozdobou čtvrtého kola

Eau Rouge a Radillion – pasáž kterou zná každý fanoušek motorsportu. Legendární místo na legendárním okruhu Spa Francorchamps. Právě do tohoto belgického chrámu motorsportu zavítali účastníci LOGITECH MČR v GTS 2021 Powered by PRE. Závodním náčiním byl určen velmi zajímavý Renault Sport R.S.01 kategorie GR 3. Bohužel Lobby A už pred startem ovlivnily omluvenky z řad závodníků pro různe důvody. Hlavně neúčast Daniela Plívy (KKR_JackDaniels) pro zranení zamrzela nejednoho fanouška našeho sampionátu.

Pojďme ovšem do kvalifikace dnešního závodu. Už kvalifikace nám napsala dramatický příběh. Jezdci měli na kvalifikační čas jeden jediný pokus a překvapivě chyboval největší favorit Nikita Moysov (ERM_Nick), který v poslední šikaně nedodržel limity tratě a následná penalizace ho poslala až na šesté místo. První místo na startu si vyjel Aleš Till (KKR_AjaSpeed). Komplikace  pro obhájce loňského titulu Nikita Moysova pokaženou kvalifikací neskončily. V první zatáčce se dostal do kontaktu s ostatními jezdci a propadl se na poslední místo. Aleš Till naproti tomu zvládl start a vedení udržel i po první dlouhé rovince v úseku Kemmel Straight. Nikitu tak čekala stíhací jízda a pro mladičkého Aleša Tilla byl úkol ujet a využít problémy Moysova. Nikita však nezahálel a svoje soupeře překonával jednoho za druhým a každým kolem stahoval ztrátu na čelo. Vybral si jinou strategii než jeho soupeři na čele a tím prokázal svoji zkušenost. V posledním stintu závodu se potkal s Alešem bok po boku a jelikož jel Nikita narozdíl od Aleše měkkou změs pneumatik, vzal si prvenství pro sebe. Nutno podotknout, že vzhledem k problémum jaké zažil Nikita Moysov v úvodu závodu je to naprosto zasloužené vítězství. Druhé místo obsadil Aleš Till – 16 letý jezdec, který ani po čtvrté po sobě neopustil v MČR stupně vítězů. Třetím místem překvapil Pavel Scheufler (ACE72_). Tento jezdec startoval i v loňském MČR a letos zatím marně hledal formu z loňského prvního ročníku MČR v GTS.

Poprvé v letošním ročníku zajel na stupni vítězů a neunikl našemu mikrofonu : „Ano, mé výsledky v prvních třech kolech nestály moc za řeč. Tratě, které jsem doteď nikdy nejezdil si vybraly svoji daň. Spa je pro mě známa trať a výsledek se konečně dostavil. Vyšla mi kvalifikace a startoval jsem z předních pozic s úmyslem zaútočit hned po úseku Eau Rouge. Bohužel jsem se dostal do komplikací v první zatáčce a první dvojice mi ujela. Soustředil jsem se tak na šetření pneumatik a útoky v dalších stintech. V druhem stintu jsem dojel Pavla Námyho (KKR_Windrunner) a po jeho chybě přišel posun na druhé místo. Na Aleše jsem měl daleko a věděl jsem, že Nikitu čeká měkká směs a půjde přes nás. Proto jsem si dojel pro bronz a jsem spokojený.“

Čtvrté místo obsadil Timothy Pala (GRT_Timmy), který v posledních dvou závodech získal druhé a čtvrté místo a pomalu ale jistě se hlásí k postupujícim do finále.“Pan Brambora“ Adrián Podmanický (KKR_Podma_A_F) tentokrát obsadil páte místo. Šesté místo a nejlepší výsledek v MČR pro Jirku Vyšína (Vasutekk) a tentokrát smolná sedmička pro Pavla Námyho (KKR_Windrunner) po skvělém výkonu, ale bohužel jak naznačil Pavel Scheufler – nevyhl se hodinám a časová ztráta kolem 10 sekund ho stála velkou porci bodů. Osmé místo Alexander Žák (zak_911) a deváte Viktor Kuczman (winamanGG). Poslední dvě místa obsadili Lukáš Strožík (stroza2)Filip Bohdal. Kvarteto Tomáš Chrobok (GTB_Chazzy) , Daniel Plíva (KKR_JackDaniels), Tomáš Hájek (KSZR_Lumik)Michal Dráber (JJRT_MiKI) do závodu nezasáhli.

Lobby B čekala na odvetný souboj Mária Straku (KKR_Mario) a Jaroslava Drhu (KKR_derek737). Jaroslav Drha minulý závod jel s problémy s pedály, ale Spa přijel v plné formě a bez technických problémů. Oba jezdci zvolili na úvod stejnou směs gum a souboj tak započal už v kvalifikaci. Na prvním místě se kvalifikoval Jaroslav Drha o celkem astronomických 0,7 sekundy. Mário získal druhé místo. Čekal nás 17 kolový boj této dvojice o zlato. Od prvních metrů započala stategická bitva, natahování stintů, počítaní každé vteřiny v kokpitu závodního vozu. V úvodu vedl Jaroslav Drha, na konci druhého kola však probrzdil zatáčku a do čela poskočil Mário Straka. Jaroslav Drha překvapil strategií a šel do boxů už ve čtvrtem kole. Pokusil se o undercut, který mu ale Mário nedovolil. V tomto momentu se rozešla strategie obou adeptů na zlato a viděli jsme díky tomu perfektní boje které byly ozdobou nejen simracingového závodění. Oba jezdci si měnili pozice a jezdili doslova  bok po boku. Došlo i k nejakým kontaktům, které vzešly z obrovského nasazení této dvojice, no nešlo o nic velkého. Zlomovým bodem celého závodu byl fakt, že Mário Straka dokázal udržet Jaroslava Drhu za sebou i když měl Mário nevýhodu v tvrdé směsi. V závěrečném stintu na měkčí tak dokázal Drhu pokořit a získat druhé zlato v řadě. Naopak Jaroslav Drha musel na konci závodu kontrolovat mocně stahujícho Milana Divilu (KKR_Tsubaki), ale stříbro už si nenechal vzít. Vyzpovídali jsme Mária, který nám perfektně popsal co zažíval během závodu a jak vypadal tento famózní souboj z jeho kokpitu: „Kvalifikace se mi moc nepovedla, takže jsem byl rád za druhé místo. Startovat z tohoto místa není na Spa velká nevýhoda, protože hned po startu následuje dlouhá rovinka. Start se mi podařil a hned jsem se zařadil do slipstreamu, ve kterém jsem pošetřil benzín a gumy. Snažil jsem se ušetřit co nejvíc benzínu, abych byl v pitu co nejkratší dobu. Derek se rozhodnul jet do pitu ve 4. kole. Měl jsem náskok víc jak vteřinu, takže jsem věděl, že i když udělá undercut budu zhruba na jeho úrovni po výjezdu z boxů. Rozhodnul jsem se pro riziko a dal jsem na softech i páté kolo. Následně jsem dal tvrdé gumy, abych mohl v posledním stintu dát střední gumy a mít výhodu v soubojích. Střední sada vydrží cca 6 kol ale na konci je auto už lehčí a sedmé kolo se dalo v klidu zvládnout. Měl jsem štěstí a na tvrdé sadě jsem se dostal před Dereka a zhruba jedno kolo jsem jej brzdil, takže nemohl využít plný potenciál střední sady. Na tvrdé sadě jsem měl slušné tempo, takže před posledním pitem jsem ztrácel něco kolem 4 vteřin, ale měl jsem dvakrát víc benzínu. Natankoval jsem o zhruba půl kola míň a podařilo se mi dostat hned za Dereka. Derek věděl, že mě musí bránit co nejdelší dobu, protože jinak bych ujel díky lepší sadě. V prvním kole se mi nepovedlo dostat se na první místo, takže jsem aspoň pošetřil gumy a palivo. V druhém jsme se dostali vedle sebe před Eau Rouge a povedlo se nám jí projet vedle sebe. Derek byl trochu širší na výjezdu a zamazal si gumy. Díky tomu nedobrzdil další zatáčku a musel jsem jet mimo trať. Povedlo se mi dostat na první místo a pak už to bylo jen o tom neudělat nějakou chybu. Souboj byl super a to vytlačení bylo díky gumám, které byly špinavé po výjezdu mimo trať hned po Eau Rouge, takže závodní incident, který neměl zásadní vliv na závod. Jasný, bylo by lepší kdyby to bylo bez kontaktu ale nedá se nic dělat. Pro mě to byl zatím nejlepší závod.“ Je vidět, že mezi jezdci panuje rivalita ale i respekt a fair play.

V tomto závodě tento souboj o zlato trošku posunul do ústraní boj o jiné pozice, nutno podotknout, že závod byl v Lobby B vyrovnaný a napínavý na všech frontách. Bronz získal Milan Divila (KKR_Tsubaki) – známý dravec, který často jezdí hop nebo trop a někdy bohužel chybuje, tentokrát využil dokonale své rychlosti. Získal bronz a po výpadku v druhém kole na Nordschleife získal chybějíci body. Čtvrté místo pro Zsideka Pála (KSZR_napPali), páte místo pro jeho týmového šéfa Szabolcsa Kissa (PRiMA_Szabi). Tomáš Doležal (KKR_Frosty) tentokrát nenavázal na stupne vítězů a dojel na šestém místě. Sedmé místo pro lišáka Jozefa Lenharta. Jozef Lenhart v loňském roku patřil k favoritům MČR, no letos jsou jeho výsledky trošku za očekávaním. V tomto závodě však skvěle zvolil strategii a vyšplhal se až na sedmé místo. Osmičku uzavřel Jakub Kuběna (CRL_Cyja), deváté místo pro Lukáše Procházku (KKR_Luky_Walker) a TOP10 uzavřel Lukáš Čeřenský (Boleslav82).
Jedenáctka Michal Hájek (KSZR_FIshkaaa), dvanáctka Tomáš Hulap (KKR_Hulip44), třinácte místo Milan Adámek (JJRT_Thor) a poslední dvě místa pro Michal Týzner (WernyOi)Jozef Hřebeček (JozefRadotin84).

Výsledky Lobby A

PořadíNicknameČasBody
1ERM_Nick40:17.14120
2KKR_Aja_Speed+04.13617
3ACE72_+09.72114
4GRT_Timmy+12.64312
5KKR_Podma_A_F+20.14311
6Vasutekk+22.44310
7KKR_WindRunner46+23.3209
8zak_911+26.0898
9winamannGG+33.9347
10stroza2+35.6916
11Filip_Bohdal+36.2425
12JJRT_mikiDNS
13GTB_ChazzyDNS
14KSZR_LumikDNS
15KKR_JackDanielsDNS

Výsledky Lobby B

PořadíNicknameČasBody
1KKR_Mario40:25.59120
2KKR_derek737+01.80117
3KKR_Tsubaki+02.53214
4KSZR_napPali91+07.81512
5PRiMA_Szabi+12.77411
6KKR_Frosty+13.46910
7KKR_Nolimit+14.1019
8CRL_Cyja+17.6168
9KKR_Luky_Walker+17.9097
10Boleslav82+19.4236
11KSZR_Fiskaaaa+23.7245
12KKR_Hulip+28.6654
13JJRT_Thor+30.4033
14WernyOi+40.0132
15JozefRadotin84+48.7821
Zásady cookies (EU)
© 2021 AUTOKLUB ČESKÉ REPUBLIKY
Všechna práva vyhrazena. 
E-mail: esport@autoklub.cz
crossmenu
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram