REGISTRACE

7. 12. 2021

Titul Mistra České republiky v GTS 2021 obhájil Nikita Moysov

Trvalo to téměř tři měsíce. Začalo to napínavou kvalifikací, do které zasáhlo víc jak 300 virtuálních závodníků série Gran Turismo Sport. 30 nejlepších postoupilo do semifinálové fáze, ve které na jezdce čekalo 6 závodů. Semifinále určilo dvacet nejúspěšnějších jezdců a ti se utkaly v sobotu 4.12.2021 ve velké bitvě o mistra České republiky 2021 v Gran Turismo Sport. Uteklo to jako voda, ale my jsme si to užili na plno!

Finálový večer se skládal ze tří závodů. Úvod celého večera patřil finálovým závodům Lobby A a Lobby B. Šlo o hodně, tento závod měl určit tři jezdce kteří zůstanou za branami Grand Finále. Na start finále Lobby A i Lobby B se postavilo shodně 10 jezdců. Na sedmičku nejlepších pak čekalo vyvrcholení nejen večera, ale i celého šampionátu Logitech MČR v GTS 2021 Powered by PRE – GRAND FINÁLE.
Lobby A měla jasné papírové favority na postup. Trojice Nikita Moysov (ERM_Nick), Aleš Till (Aja_Speed)Timothy Pala (GRT_Timmmy) už dokázala v letošním šampionátu, že mají jasný cíl a to Grand Finále. Finálová kombinace obou Lobby byla stejná. Japonský okruh Kyoto Park Yamagiwa Myabi a závodní speciál Ferrari 458 kategorie GR.3. , potěšil všechny tifosi slavné italské značky.

Odbila 17 hodina a na start závodu se postavila první skupina – Lobby A. Pro 3 jezdce zde končí nejen finálový večer, ale i celé mistrovství ČR 2021. Jak je již v šampionátu zvykem, o všem rozhodoval 40 minutový závod s 5 minutovou kvalifikací. Pro favority na zisk titulu měl být tento závod jen rozcvičkou na GRAND FINÁLE. A nakonec tomu opravdu tak bylo, favorité se absolutně nepřiblížily k nebezpečnému 7 místu a jasně ovládli závod. Vítězství si připsal Nikita Moysov (ERM_Nick) před Pavlem Scheufelerem (ACE72_) a Timothy Palou (GRT_Timmy). Tradiční čtvrté místo obsadil Adrián Podmanický (KKR_Podma), páte místo Aleš Till (Aja_Speed) a šesté Miki Dráber (JJRT_miki). Tato šestice se už po projetí cílem mohla radovat z postupu do GRAND FINÁLE. O sedmém místě musela rozhodovat až disciplinární komise. V závodě získal postupové sedmé místo Lukáš Strožík (stroza2), jenže přišel na něj protest od osmého Filipa Bohdala. Protest byl uznán, Lukáš Strožík získal na trati své sedmé místo manévrem, který nebyl v souladu s pravidly a dodatečně postoupil Filip Bohdal. Po tomto závodě jsme se rozloužily s trojicí jezdců – Lukáš Strožík, Pavel Námy (KKR_Windrunner) a Viktor Kuczman (winamanGG).

Stejný závod a stejné pravidla pro postup čekaly na Lobby B. I v tomto závodě jsme mohli vidět skvělý souboj dvojice Jaroslav Drha (KKR_derek)Mário Straka (KKR_Mario). Hlavně souboj v 11 kole z celkových 23 stál opravdu za to a zvedal fanoušky ze sedaček ! Krásné výměny a boj o každý metr tratě, to byla opravdu skvělá reklama na vrchol večera. V tomto závodě nakonec zvítězil Jaroslav Drha. Na druhém místě jsme  viděli překvapení v podobě Szabolcse Kissa (KSZR_Szabi), zvolil skvělou strategii a v závěru závodu nasadil obrovské tempo a porazil tak Mária Straku a Jaroslav Drha mu odolal s vypětím všech sil! Na třetím místě dokončil závod Mário Straka. Na čtvrtém místě dal o sobě vědět Jozef Lenhart (KKR_Nolimit) před pátým Tomášem Doležalem (KKR_Frosty). Šesté místo uhájil Milan Divila (KKR_Tsubaki). Tolik chtěné a potřebné sedmé místo, které zaručovalo poslední volné místo v GRAND FINÁLE získal nakonec Zsidek Pál (KSZR_napPali). V tomto závodě se naštěstí rozhodlo na trati. V závěru se schylovalo k velkému souboji mezi Zsidkem Pálem a Tomášem Hulapem (KKR_Hulip). Druhý jmenovaný bohužel nedokázal v obrovském tempu nechybovat a skončil v hodinách. MČR 2021 v tomto závodě skončilo pro trojici Jakub Kuběna (CRL_Cyja), Tomáš Hulap (KKR_Hulip)Michal Hájek (KSZR_Fishkaa).

Systém v GRAND FINÁLE přinesl novinku v šampionátu. Kombinace traťi a závodního speciálu byla vylosována v přímém přenosu 30 minut před kvalifikací. GRAND FINÁLE tak mělo odhalit nového mistra České republiky 2021, který je nejen rychlý na trati, ale prokáže komplexnost a rychlou adaptaci na neznámou kombinaci. Jezdci po vylosování dostali 30 minut na volný trénink a přípravu své strategie. Po Tréninku započala kvalifikace a 40 minutový závod.

Na startu jsme se konečně dočkali konfrontace těch nejlepších z nejlepších. Nikita Moysov (ERM_Nick), Jaroslav Drha (KKR_derek), Mário Straka (KKR_Mario), Aleš Till (Aja Speed), Timothy Pala (GRT_Timmy), Jozef Lenhart (KKR_Nolimit), Filip Bohdal (Filip_Bohdal), Zsidek Pál (KSZR_napPali), Pavel Scheufler (ACE72), Milan Divila (KKR_Tsubaki), Tomáš Doležal (KKR_Frosty), Szabolcs Kiss (KSZR_napPali), Miki Dráber (JJRT_Miki) a Adrián Podmanický (KKR_Podma). Čtrnáctka nejlepších jezdců letošní sezony v Gran Turismo Sport, kdy mistrem může být ale jen jeden!
A co nám přinesl los? Japonský okruh Autopolis. Technická a reálná trať měla jednoznačně prověřit schopnosti účastníků Grand finále. V kombinaci se závodní speciálem Renault R.S. 01 GT3 nás tak čekala velmi napínavá podívaná. Kvalifikaci ovládl Nikita Moysov o pouhé 0,196 sekundy před Jaroslavem Drhou. Mário Straka zaostal o  0,080 sekundy za Drhou a na startu na něj čekala třetí pozice. Skvělá pozvánka do závodu! Nikita Moysov zvolil do startu odlišnou strategii než jeho vyzyvatelé a nazul střední směs pneumatik. Proto pro něj bylo hodně důležité uhájit vedoucí pozici na startu za první zatáčkou. A to se mu také podařilo i když na brzdném bodu byli s Jaroslavem Drhou a Máriem Strakou všichni tři bok po boku vedle sebe! Na technické a zatáčkovité trati se hodně těžce předjíždí a Jaroslav Drha na druhém místě v prvním kole nemohl na 100% využít měkké směsi pneumatik. V nájezdu do druhého kola už byl útok na čelo ze strany Jaroslava Drhy úspěšný a započala strategická bitva. Jaroslav Drha si musel vyjezdit náskok na Nikitu Moysova, protože Nikitu ještě ta nejrychlejší měkká směs čekala v dalším průběhu závodu. Nikita Moysov se i na střední směsi držel Jaroslava Drhy do jedné vteřiny, což bylo pro něj klíčové. V momentě kdy zajel Drha ke svým mechanikům, tak ho překvapivě následoval i Moysov. Nikita vyjel na nejtvrdší směsi a mezi oběma favority započal souboj s časem. Tato dvojice se oddělila a velkolepý souboj o titul si nechala na závěrečný stint. Vysoce ceněnou pozici v Logitech MČR 2021 v GTS Powered by PRE bylo ale i třetí místo. Mário Straka bohužel na dvojici Drha-Moysov nestačil a bojoval o bronz. Velkými vyzyvateli mu byly Pavel Scheufler (ACE72) a Timmothy Pala (GRT_Timmy). Z tohto souboje odpadl Pavel Scheufler, který havaroval v nájezdu do boxů a mimo to získal penalizaci 10 vteřin od komisařů za incident s Filipem Bohdalem. Timothy Pala jel naopak výborně a nenápadně. Reverzní strategií, kdy začínal na nejtvrdší směsi byl dlouho mimo první místa a víc než přímý souboj o bronz bojoval s časem. Každým kolem se ale přibližoval stupňům vítězů a v závěru šokoval Mária Straku a získal bronz ve svém prvním mistrovství České republiky !
Velké překvapení celého šampionátu si odváží  skvělý úspěch a parádní ceny! Pro Mária Straku, čerstvého oficiálního reprezentanta Slovenské republiky v GTS tak zůstalo jen čtvrté místo. A jak nám dopadl souboj o titul?

6 kol před koncem závodu se dvojice Jaroslav Drha a Nikita Moysov opět potkala na trati. Nikita Moysov obul nejrychlejší měkkou směs a ihned bez problému překonal svého soupeře a rychle mu ujel. Otázkou ale zůstávalo, jak bude mít Nikita Moysov opotřebované pneumatiky v závěrečném kole. Nick nasadil obrovské tempo a do posledního kola vjížděl s tak dominantním náskokem, že mohl zvolnit a bezpečně odkroužit poslední kolo s velkou rezervou. Nikita Moysov tak obhájil titul mistra Česrké republiky a ani v roce 2021 nenašel přemožitele! Vicemistrem republiky se stejně jako před rokem stal Jaroslav Drha! Za bronzovým Timothy Palou se na čtvrtém místě umístil notně zklamaný Mário Straka. Páte místo obsadil Szabolc Kiss, který ve finálový večer o hodně zlepšil svoje tempo a páte místo je tak krásným výsledkem. Šesté místo obsadil Adrián Podmanický (KKR_Podma A_F_) a až sedmý dokončil Aleš Till (Aja Speed), kterému stejně jako v minulém roce vůbec nevyšel finálový závod. Osmé místo patřilo Zsideku Pálovi (KSZR_napPali)  a deváté místo Tomášovi Doležalovi (KKR_Frosty). TOP 10 uzavřel po obdržení penalizace Pavel Scheufler (ACE72). Jedenácte místo Miki Dráber (JJRT_miki). Dvanáctý projel cílem smolař dnešního večera Filip Bohdal a za ním dvojice KKR Teamu – Jozef Lenhart (KKR_Nolimit)Milan Divila (KKR_Tsubaki).

Do redakce jsme si pozvali nejrychlejší tři piloty a ti nám sdělili svoje pocity nejen z celého finále, ale i z celého letošního šampionátu Logitech MČR v GTS 2021 Powered by PRE.

1. Nikita Moysov (ERM_Nick) mistr České republiky 2021

Když porovnám letošní ročník s MČR 2020, za mě to byl letos zase o velký krok vpřed. Jak organizačně, tak konkurence byla silnější než v minulé sezóně. Velkým plusem byla možnost rozdílné stragie každého jezdce, dokonce mě až překvapilo, že se sešlo v každém závodě tolik možností strategie. Co se týče samotného GRAND FINÁLE, tak losování tratě a auta je skvělý koncept a doufám, že se s ním potkáme i v budoucnosti. Kombinace na finále byla těžká, hlavně v otázce opotřebení pneumatik. Ve volném tréninku jsem si otestoval výdrž nejměkší a nejtvrdší sady a podle toho poskládal strategii. Narozdíl od konkurence jsem volil na start střední směs a to se ukázalo jako klíčové. Velká gratulace Jaroslavovi a Timymu a také všem, kdo se dostal až do GRAND FINALE. Byla to dlouhá a těžká cesta.

2. Jaroslav Drha (KKR_derek737) vicemistr České republiky 2021

Celý šampionát byl super. Volba tratí a aut byla zvolena z mého pohledu  výborně a opotřebení pneumatik a spotřeba benzínu byla nastavena absolutně skvěle, vzhledem k nutnosti použit všechny tři směsi pneumatik. Nabízelo to hromadu různorodých strategií a závody měly všechno co mají mít. Do budoucna bych uvítal, kdyby byla pouze 1 lobby a každý závod byl tím pádem stejně vypjatý jako grand finále. Rozdělit konkurenci do dvou lobby není podle mých osobních preferencí moc dobrá volba, protože je to úplně to samé, jakoby Hamilton vs Verstapen jeli dva rozdílné závody. Na to by se asi nikdo dívat nechtěl. A ještě by bylo dobré, kdyby se o absolutním vítězi nerozhodovalo pouze na základě jednoho závodu a braly se body z celého šampionátu. Mário jezdil celý šampionát skvěle, finálový závod mu ale zrovna nevyšel a skončil dokonce mimo stupně vítězů. Když bych vzal opět přirovnání z F1, tak jakoby o letošním šampionátu rozhodl závod na Monze.. Samotné finále – měl jsem samozřejmě ambice získat titul. Potřeboval jsem ale trošku toho štěstí, které ale bohužel nepřišlo, spíš naopak. Kvalifikační kolo nebylo špatné, ale bylo tam moc mikro chyb, tudíž start "až" z druhé pozice, což se ukázalo jako klíčový faktor pro celý závod. Nick zvolil na start střední směs pneumatik. Bohužel se mi před něj na startu  nepodařilo  dostat, tudíž jsem nemohl naplno využít potenciálu měkkých pneumatik. Díky tomuto zdržení se mi po prvním pitstopu nepodařilo dostat přes skupinku bojujících jezdců a opět jsem nemohl naplno využít potenciálu ani střední směsi. Nickovi to naopak všechno vyšlo absolutně skvěle a zaslouženě vyhrál. S odstupem času bych po prvních zastávkách zvolil spíš tvrdou směs, abych mohl na konci zabojovat na střední, ale jak se říká, po bitvě každý generál. S druhým místem jsem nadmíru spokojen, protože se dost lidí hodně vyjezdilo a konkurence je obrovská. Ve finálovém závodě jsem si všiml výkonu Timmyho, který se kvalifikoval až jako desátý, v prvním kole se propadl dokonce až na 12. místo, ale i tak se dokázal dostat na stupně vítězů. Klobouk dolů!

3.Timothy Pala (GRT_Timmy) 3.místo mistrovství České republiky 2021

V šampionátu jsem se na začátku trápil, hodně jsem trénoval a vyvýjel na sebe obrovský tlak. Po Nordschleife jsem byl na sebe hodně naštvaný a po tomto závodě jsem změnil přístup. Začal si svoji účast v mistrovství mnohem víc užívat a najednou přicházely výsledky. Finálová kombinace na Yamagiwe s Ferrari mě opravdu potěšila a před GRAND FINÁLE jsem byl ve skvělé náladě. Po vylosování kombinace byla moje radost ještě větší – auto s motorem uprostřed na trati, kde se dá výborně pracovat s motorem a se spotřebou, to byla voda na můj mlýn. Popravdě jsem měl z některých možných kombinací doslova hrůzu. Proto Autopolis a Renault byla pro mě snová kombinace. Strategii do závodu jsme si zvolil jako v celém šampionátu. Začít na nejtvrdší směsi a vyhnout se soubojům a jet strategicky a rozumně. Absolutně mi vše vyšlo jak jsem si naplánoval a nakonec je z toho perfektní třetí místo. Děkuji za skvělý šampionát a gratuluji Nikitovi a Jaroslavovi !

Šampionát Logitech MČR 2021 v GTS Powered by PRE byl zamotaný, napínavý, dlouhý. Přinesl stejného mistra jako v roce 2020, ale s mnohem menším rozdílem v cíli. Děkujeme všem za sledování tohoto šampionátu a věříme, že se potkáme v roce 2022 už ve zbrusu nové edici Gran Turisma – Gran Turismo 7.

Výsledky Grand Finále

PoziceNicknameČas
1ERM_Nick41:15.341
2KKR_derek737+08.740
3GRT_Timmmy+19.139
4KKR_Mario+22.405
5KSZR_Szabi+25.710
6KKR_Podma_A_F+27.624
7Aja_Speed+30.685
8KSZR_napPali91+33.464
9KKR_Frosty+38.531
10ACE72+40.429
11JJRT_miKi+48.918
12Filip_Bohdal+50.020
13KKR_Nolimit+57.625
14KKR_Tsubaki+01:23.861
Zásady cookies (EU)
© 2021 AUTOKLUB ČESKÉ REPUBLIKY
Všechna práva vyhrazena. 
E-mail: esport@autoklub.cz
crossmenu
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram